dr Krystian Dudek

prof. AWSB,

praktyk z zakresu marketingu politycznego i zarządzania sytuacjami kryzysowymi, autor kampanii wyborczych i strategii obronnych dla JST

Właściciel Instytutu PUBLICO. Doktor nauk humanistycznych (z wyróżnieniem) w zakresie komunikacji społecznej, PR i relacji z mediami (autor książki na temat kreowania wizerunku w mediach i media relations). Ukończył studia dziennikarskie, studia z zakresu psychologii zarządzania, a także studia MBA: Master of Business Administration z EY Academy of Business Akademii WSB. Jest także dyplomowanym trenerem biznesu – KSB MBA UE w Krakowie.
Trener, doradca, konsultant, komentator i praktyk. Komentarze eksperckie dla głównych mediów w Polsce m.in.: TVP, TVN, TVN24, Polsatu, Polsatu News, TVP Info, Radia Zet, Radia RMF, Radia Katowice, TVS, Gazety Wyborczej, Newsweeka, Polityki, Dziennika Gazety Prawnej, Dziennika Zachodniego, Pulsu Biznesu, Gazety Finansowej, Bankier.pl, PRoto.pl, Home&Market, wirtualnemedia.pl, Onet.pl, WP.pl, portalsamorzadowy.pl, Forbes. Autor podcastu „Krystian Dudek PRosto o PR” – w którym omawia zasady przygotowania i prowadzenia kampanii wyborczych, wskazując najczęściej popełniane błędy oraz sprawdzone techniki działania.
Prowadził i konsultował ok 100 kampanii wyborczych w wyborach samorządowych, parlamentarnych i europejskich. Szkoli indywidualnie kandydatów, sztaby wyborcze, listy wyborcze, przygotowuje do udziału w debatach i programach telewizyjnych.
Ekspert z zakresu marketingu politycznego podczas telewizyjnych wieczorów wyborczych oraz w artykułach dotyczących sfery politycznej i komunikacji polityków.
Jego analizy osiągały pokaźne zasięgi (kilkaset tysięcy odsłon) np. analiza wizerunkowa wizyty J. Bidena w Polsce – strona główna Onetu; analiza wizerunku Sz. Hołowni, analiza powodów zwycięstwa K. Nawrockiego czy porażki R. Trzaskowskiego.
Odbył cztery staże w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów oraz Kancelarii Prezydenta RP, koncentrując się na analizie roli rzecznika prasowego w kreowaniu wizerunku rządu i Prezydenta.
Od 2020 związany z Akademią WSB, Pełnomocnik Rektor Akademii WSB ds. Strategii komunikacji i PR i wykładowca studiów MBA. Wcześniej wykładowca oraz Dyrektor Instytutu Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej Wyższej Szkoły Humanitas w Sosnowcu.
Prezes Polskiego Stowarzyszenia Public Relations (2015-2019), honorowy członek Polskiego Stowarzyszenia Public Relations, były członek krajowej Rady Etyki PR (dwie kadencje).
Laureat Wyróżnienia Specjalnego LEW PR oraz nagrody branżowej PRoton w kategorii Nagroda Publiczności, przyznawanej profesjonalistom w dziedzinie komunikacji, którzy odznaczają się nieprzeciętnym myśleniem, innowacyjnością i talentem; wyznaczających standardy w branży PR i przyczyniających się do sukcesu firm, w których pracują. Laureat Plebiscytu Dziennika Zachodniego – Osobowość Biznesu w kategorii Biznes.
Były współpracownik mediów śląskich (Dziennik Zachodni, Trybuna Śląska). Redaktor naczelny i wydawca pism i magazynów nagradzanych w ogólnopolskich konkursach branżowych. Autor treści stron internetowych, scenariuszy spotów radiowych i telewizyjnych, kampanii promocyjnych firm i instytucji.
Ma na koncie kilka tysięcy godzin szkoleniowych i dydaktycznych. Posiada uprawnienia pedagogiczne. Prowadził wykłady na kilkudziesięciu uczelniach oraz dla kilkuset podmiotów rynkowych i publicznych.
Szkoli i doradza z zakresu: budowy i realizacji strategii PR i marketingu, komunikacji w sytuacjach kryzysowych, relacji medialnych, komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej, marketingu politycznego, kreowania wizerunku osób publicznych, mowy ciała, autoprezentacji i wystąpień publicznych, technik motywacyjnych, procesu komunikowania zmiany, osobowości lidera, efektywnych działań w obszarze social mediów, komunikacji w sprzedaży, komunikacji z klientem / pacjentem, radzenia sobie w sytuacjach trudnych komunikacyjnie (kryzysy, konflikty, emocje, wywiad, agresywny rozmówca etc.).
Autor ogólnopolskiego projektu popularyzującego wiedzę z zakresu Public Relations – PRawdziwy PR.
Autor programu studiów podyplomowych z zakresu komunikacji, PR, marketingu politycznego i organizacji wydarzeń specjalnych m.in. dla Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach, Wyższej Szkoły Humanitas w Sosnowcu, GWSP.
Wybrane projekty PR i szkoleniowe zrealizowane dla: Śląski Uniwersytet Medyczny w Katowicach (funkcja rzecznika prasowego), Zarząd Dróg Wojewódzkich w Katowicach (funkcja rzecznika prasowego), Ministerstwo Obrony Narodowej, Żandarmeria Wojskowa, Izba Administracji Skarbowej, Dyrekcja Służby Więziennej, KGHM, Fiat Polska, LUX MED, Dębowe Tarasy, Veolia, Okam Trzy Stawy, Grupa Górażdże, Urząd Marszałkowski Województwa Śląskiego, Mazowiecki Urząd Wojewódzki, Opolski Urząd Wojewódzki, Centrum Zarządzania Kryzysowego Wojewody Mazowieckiego, Międzynarodowe Targi w Krakowie, Międzynarodowe Targi Poznańskie, PTK Holding S.A., Mazowiecki Inspektorat Weterynarii, Park Naukowo-Technologiczny w Łodzi, SBB Energy, uPacjenta, centra handlowe, kancelarie prawne, spółdzielnie mieszkaniowe, firmy z branży wodociągowej, liczne jednostki samorządu terytorialnego, szkoły trenerów biznesu. Prowadzi także indywidualne sesje dla managerów wyższego szczebla oraz osób publicznych, posłów, senatorów, artystów; szkoli kandydatów i sztaby wyborcze.
Jedną z jego specjalizacji jest (często związany z PR kryzysowym) PR dla branży medycznej, szczególnie w przypadku ataków mediów interwencyjnych i głośnych ogólnopolskich kryzysów wizerunkowych (np. szpitale w Pszczynie, Dąbrowie Górniczej czy Sosnowcu).
Aktualnie przygotowuje książkę o prowadzeniu skutecznych kampanii wyborczych i zarządzaniu wizerunkiem polityków.